torsdag, september 06, 2007

Antifeminister

Det står en ko på åkern. Jag packar, plockar undan och tvättar (min egen tvätt). Det är frågedags strax. Men först måste jag kommentera en insändare i dagens Eskilstuna kuriren.

En man som hade varit på en mässa eller liknande där största delen av besökarna bestod av män ondgjorde sig över några kvinnor som dristade sig in på herrtoaletten då damtoan hade lång kö. Trots att det var mycket färre kvinnor var damtoakön mycket längre. Vilket han verkade tyckta var typiskt kvinnligt på ett löjligt sätt.

Jag tycker inte det är konstigt om det tar längre tid för en kvinna att kissa. Hon ska dra ner byxorna alternativt dra upp kjolen, sätta sig ner, kissa, torka sig, dra upp byxorna/ner kjolen och tvätta händerna medan en man går in, tar fram snorren, kissar och går ut igen. (Okej det finns undantag.) Dessutom är det väldigt vanligt att det är kvinnorna och inte männen som hjälper barnen på toa. Spelar det så himla stor roll om två äventyrslystna kvinnor letar sig fram till herrtoan? Var han orolig att de skulle få en skymt av något han inte ville visa?

Ganska fånigt var det också att han drog igång den gamla visan att om det hade varit en man som hade gått in på damtoaletten så hade han beskyllts för en massa hemska saker som våldtäktsman m.m. Varför känner sig män så förorättade när kvinnor tar för sig lite? Varför är många män så rädda för kvinnor?

Fast det löjligaste av allt var hans signatur. Han kallade sig antifeminist. Jag tror han skulle må så mycket bättre i sin mansroll om fler var feminister.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tönt.
Hurra för unisexdass som på Ally McBeal.
Och på gaykrogar.

Nisse sa...

Minst sagt. Japp, unisextoaletter ska det vara.

Är det mycket tjejer på gaykrogar? Jag bara undrar av ren nyfikenhet. Själv går jag knappt på nån sorts krog alls och har inte mycket koll på läget.

Anonym sa...

När man är på kattutställning struntar alla blankt i om det är dam eller herr. Det var tom en kvinna som satte sig i pissoaren. Då hade nog den här mannen svimmat...

Nisse sa...

Ha ha... ja det skulle har varit nåt för honom att oja sig över :0)

Anonym sa...

Jodå, det är det.
Ett gäng flator och så pipinetta faghags. Det är alltid god stämning och inga dramer i toakön. :)

Anonym sa...

Suck... jag skriver bara suck...SUCK!
/Linda

p.s jag har fixat så vi kan åka till Stockholm nästa fredag. Jag slutar på bibblan kl 12. Du kanske kan hämta mig där...kanske?
Lisa har inte svarat på mina meddelanden så jag vet inte om hon vill/kan träffa oss men det visar sig väl.

Anonym sa...

Linda - jag går på yoga fram till tolv så jag är ju i stan då. Passar utmärkt med andra ord.