lördag, september 22, 2007

Lev hårt och somna tidigt

Igår steg jag upp tidigt och åkte i väg på frukostmöte, åkte hem och bytte om, jobbade lite och for sedan iväg till yogan. Hem igen, hämtade Vilma som ska vara här till på måndag, gick ut med henne och barnen i skogen, städade noga och lagade mat. Somnade framför tv:n efter maten och gick och lade mig 21.50.

Men å andra sidan så vaknade jag tidigt i dag alldeles av mig själv och har hunnit med en lång frukost och en dusch.

Det glamorösa livet lyser med sin frånvaro men jag måste säga att jag stortrivs. Ett städat hem, god mat, lite vin och en glad familj - behöver man så mycket mer en fredagkväll?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, det gör man sannerligen inte!
Det är det "lilla" som är det väsentliga. Och så himla litet är det ju inte.

Nisse sa...

Nä ibland upptäcker man att det liksom är livet och att det är riktigt bra.

Linda sa...

Jag tycker det låter ljuvligt, en stor lycka.

Nisse sa...

Ja det är skönt när man har allt inom räckhåll.