onsdag, september 05, 2007

Irriter, irriter, irritera

Jag är så irriterad just nu. På eftermiddagen började allt krångla. Svärmor ringde och bad om hundvakt och jag som tänkte ha en lugn kväll. Boll var jättehungrig men skulle inte äta när maten stod på bordet och naturligtvis råkade jag hälla varm soppa på hennes hand. Saker försvinner och hundarna hittar på tokigheter. Och den jävla tvätten. Varför ska jag hålla på med andras tvätt? Och så kommer två tv-program jag vill se samtidigt.

Jag har dessutom suttit större delen av dagen och försökt svara på frågor om fonologi och fonetik och det tar sån tid och är så krångligt. Så är det tydligen att läsa språk på högskolenivå. Det är ju intressant också men det är stressande eftersom jag måste hinna färdigt i morgon så jag kan skicka in det i tid. Och nacken känner av att jag har suttit vid köksbordet och läst och skrivit i flera timmar. Jag har varit ute på två promenader i dag men det hjälper inte axlarna och nacken så mycket. Nu måste jag slänga mig i soffan och koppla av.

3 kommentarer:

Linda sa...

Lägg dig på soffan och lyssna på Regina Spektor. Det är rätt lugnande.

Anonym sa...

Det är inte ofta du bloggar i irriterat tillstånd så jag ler mest... ;)

Nisse sa...

Jag är lugn igen :0)