fredag, september 28, 2007

Happy friday - eller perjantai som vi säger nu förtiden

Jag haver inhandlat några stycken ostar, goda sådana, på Blomsterpralinen i Eskilstuna. God mörk choklad slank också ner i påsen. Det var första gången jag besökte detta ställe, efter tips från Linda, men definitivt inte sista gången. På ett annat ställe inhandlade jag spansk chorizo och prosciutto. Och sedan vin. Förstås. Jag hade en liten tanke att jag inte skulle dricka vin i kväll så jag inte somnar så tidigt. Men till ett sånt kalas så mååååste man ha vin.

Yogan var lika bra som vanligt. Jag gillar det mer och mer. Känns bra i kroppen, inte bara direkt fysiskt utan känslomässigt också. Prova.

Några småsaker försöker väcka den där rösten som jag skrev om häromdagen. Men jag har insett en sak. Jag behöver faktiskt inte ha den där rösten. Inte låter jag gammal mat ligga och ruttna och lukta illa på köksbänken. Nej jag slänger ut den förstås. Varför ska jag då går runt och vara nån slags soppåse själv? Dumheter.

Visst är det härligt med fredagar? Fredagar är en mycket bättre dag att ta itu med saker än vad måndagar är. På fredagen kan man vara tacksam för att veckan har varit bra och för att man har en skön helg framför sig. Man kan ägna lite tid åt eftertanke och man kan njuta av livet. Den perfekta dagen att känna efter vad man vill och göra något bra av det.

Kärlek till er alla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och kärlek till dig.
Fredagar är bra. Till och med fastän man arbetar hela helgen.

Nisse sa...

Ja, även om man jobbar på helgen (jag sitter just nu och jobbar :0)