söndag, september 23, 2007

Håll käften

Den här terroriserande inre rösten jag har som verkar gilla att ge mig ont i magen, dåligt samvete och dåligt självförtroende, jag är ärligt talat förbannat trött på den. Den poppar upp lite nu och då och förstör för mig. Det hjälper oftast om jag överröstar den med övertygande argument eller om jag pratar av mig med någon välvillig och lyssnande person. Men det tar ju tid och möda att få tyst på den.

Den här illvilliga rösten kastar sig över saker som kan få mig att må dåligt och fläker ut dem framför mig.
- Ha ha... kolla här då, skriker den. Du kan inte, du kan inte!
Och jag blir blind och förtvivlad och tänker ja, visst, självklart är det så.
Men när jag har fått den att lugna ner sig och krympa ihop så kan jag plötsligt se att det ju inte alls var så. Jag kan visst. Riktigt bra dessutom.

Hur blir man av med den där rösten? För gott. Går det?

4 kommentarer:

Linda sa...

Jag har problem med en sådan röst jag med. Jag är också så fruktansvärt trött på den. Tyvärr har jag ingen aning om hur man tystar ner den. Usch så den förstör, det är ju inte klokt att man ska vara sådan slav under den.

Nisse sa...

Ja visst är det för jäkligt egentligen. Det är ju den som gör så det tar längre tid och är svårare att komma framåt.

Linda sa...

Har du förresten funderat på att kontakta Science Park här i stan? Du kanske kunde få ett rum och ta del av alla kontakter och sånt där. Jag känner en tjej som är illustratör som är egen företagare som är där. Hon säger att det är jättebra.

Nisse sa...

Jag ska dit i morgon på lunch. Ska kolla läget då.