onsdag, september 19, 2007

Vill ni vara mina jobbarkompisar?

En nackdel med att inte ha arbetskamrater är att man inte har någon att bolla idéer med. Jag sitter och påtar med en folder och ska ha några bilder. Jag vill att bilderna ska vara lite symboliska. Jag har hittat två bilder som fungerar men behöver en till och nu står det still. (Men rimmen fungerar visst fortfarande.)

Ge mig ett tips på en bild som på nåt sätt kan symbolisera städning - helst flyttstädning men det går också bra med andra typer av städning och hemservice som tvätt och strykning, fönsterputsning m.m. Något som är lite skojigt utan att bli överdrivet humoristiskt. Och det får inte vara för avancerat.

3 kommentarer:

Linda sa...

Jag ska fundera... hm fundera på olika symboler för flytt och städ och skriv ner dem. Kankse du kan göra som en superlätt rebus? Bilder med plustecken emellan...typ kanske?

Anonym sa...

Oj så svårt.
Städning...Just nu ser jag bara en gräsmatta som krattas fri från löv.

Nisse sa...

Tack för hjälpen... jag har funderat lite och tror jag kan ha nån på gång.