tisdag, september 18, 2007

Stämplar och vin

Jamen då, jag är trött och seg och har inget vettigt att skriva om. När jag läser andras bloggar så har de skrivit intressanta saker som jag ju då förstås kommer på att jag också kan skriva om. Eller inte. Blä.

Jag köpte en stämpel igår kan jag berätta istället. Stämplar är dyra saker. Nu har jag stämplat datum på baksidan av mina visitkort. Visitkorten ligger utspridda över hela skrivbordet eftersom jag inte vågar lägga ihop dem i fall stämpeln skulle kladda av sig. Jag köpte en bok om marknadsföring och lite annat företagstänkande (mycket bra och inspirerande) och kom då på den geniala idén att alla som kan visa upp ett av mina visitkort med en datumstämpel på får tio procent rabatt om de beställer ett jobb innan det datumet. Jag ska dela ut visitkorten på fredag då jag ska på frukostmöte med andra företagare. Och så ska jag skicka några till mina tidigare kunder och be dem ge vidare till sina bekanta och kollegor.

Så var det vinet. Kim - vinet heter Navajas Cranza 2004, oak-aged. Rioja. Spanien.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken rolig idé!
Jag ser framför mig hur du satt där och stämplade som besatt! :D

Navajas Cranza ska jag kolla upp. Det låter lite bekant!

Nisse sa...

Hahaha... ja ungefär :0)

Linda sa...

Inte min blogg väl? Jag skriver just nu mest om mitt elände... hehe. Men jag ska ta mig i kragen, kram kompis

Anonym sa...

Jo bland annat... du skrev ju om Upp till kamp.