söndag, september 16, 2007

Natti natti

Jag är trött. Somnade till mitt i biofilmen. Steg upp före sju, duschade iskallt för att varmvattnet var slut (lantisproblem) körde till Västerås, jobbade, åkte hem, åkte till Eskilstuna, åt thaimat, gick på bio, åkte hem, hämtade hundarna. Nu ligger jag i sängen och hoppas att jag inte håller på att bli sjuk.

Filmen var okej, Shrek 3. Sovbar på mitten.

PS Apropå rubriken kom jag att tänka på att jag alltid vägrade säga sov sött när jag var yngre för jag tyckte det lät så löjligt. Naturligtvis sa mina föräldrar alltid det till mig och jag fick allergiutslag varje gång. Jag använder fortfarande inte det uttrycket.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sov sött och natti natti hamnar i kategori tror jag.
Godnatt eller sov gott är nog det enda jag säger. Sällan iofs.

Nisse sa...

Det känns liksom tvunget att säga god natt eller nån variant. Varför då? Man säger ju inte så ofta god morgon. Inte jag i alla fall.

Anonym sa...

Godmorgon känns lite högtidligt!

Linda sa...

Fast det är ju lite gulligt att säga "sov sött". Tanken att man ligger där och ser oerhört söt ut när man sover. Inte alls som i verkligheten med snarkningar, ryck och dregel på kudden haha.

Anonym sa...

Ha ha... ja det vore ju trevligt om man såg söt ut.