tisdag, september 04, 2007

Nyheter och väder

Finskan var krånglig i dag. Fonologi på hög nivå. Men jag har lånat Peppi Pitkätossu och Eemeli på cd och även en hög barnböcker på finska samt en finsk/svensk ordbok. I morgon är det läxläsning som gäller.

Jag träffade oväntat en vän i dag och hans lille son. Det gjorde mig glad. När jag satt på finskan så tänkte jag lite på när vi träffades senast. Det var länge sedan. Länge sen är lite tråkigt.

Förövrigt så bearbetar jag Erk så vi snart ska kunna skaffa fler kanaler. Jag känner ett stort behov.

Det regnade på eftermiddan. Väldigt mycket. Jag såg en man som åkte hissbil i regnet. Det är som en arm på fyra hjul och en korg längst upp på armen. Han stod i korgen och körde. Det regnade och det var bilar överallt och det guppade när han körde. Ibland såg han sig stressat över axeln. Jag var glad att jag satt i min bil.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart finskan är krånglig när du sitter där och tänker på annat! ;)

Linda sa...

Usch vad läskigt det låter att sitta i en sådan bil, speciellt när det regnar.

Nisse sa...

Kim - he he

Linda - han stod, ännu värre