lördag, september 15, 2007

Inspiration

Vet ni vad jag har gjort? Jag har smitit. Vi tittade på en film och Erk somnade i soffan och jag drack upp resten av vinet och Aslan tiggade ost och sen matade jag katterna med maskmedel. Och så smög jag upp till sängen och här ligger jag nu med Bärbara-Barbara och har lite, lite, lite (men bara jäkligt lite) dåligt samvete har jag för att jag inte väckte Erk och sa att jag skulle lägga mig.

Jag fick nämligen för mig att jag skulle skriva lite. Och om han ligger här bredvid och vill sova så kommer han att tycka att jag stör. Så han kan ligga nere i soffan en stund till. Tills jag har skrivit färdigt. Vad jag nu ska skriva. Jag har en idé. Men den är ganska vag. Fast jag kan ju inte påstå att jag någonsin haft mycket till idéer vad det gäller mitt skrivande. Vanligtvis så bara skriver jag och så blir det nåt.Kanske nåt jag borde jobba på.

Har ni tänkt på att livet är ganska så trevligt egentligen?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Livet är egentligen mycket trevligt. Det är bara vissa irriterande bitar som stör. Men dem ska vi avlägsna!

Linda sa...

Ska du med och lyssna på redovisningarna imorgon?
Hoppas det!

Nisse sa...

Linda - om det är på förmiddagen så hinner jag inte. Men jag ska kolla schemat och återkommer.

Nisse sa...

Kim - ja, bäst att plocka bort ärtorna så vi ligger skönt :0)