onsdag, augusti 01, 2007

Matte

I dag är jag matte. Jag har två hundar som ska stanna till på lördag. Jag är mycket exemplarisk hittills. Vi gick en skogspromenad i morse och så gick vi en vägpromenad efter lunch. Vilma och Holly är snälla och glada hundar som gärna ligger nära mig när jag sätter mig någonstans. Det är positivt för då kan de vara lösa ute medan jag sitter i solen och läser eller vid utebordet och datar. Det är otroligt gulligt och ger en skön känsla i bröstet när hundarna lägger sig på mina fötter och gosar in sig och somnar. Jag vill gärna vara deras trygghet.

Det var också trevligt att gå i skogen tillsammans med hundarna. Det är mycket roligare än att gå ensam. Men det var bökigt för de har fällt en massa träd så det låg stammar och ris och grenar överallt. Och jag hade bara shorts och sandaler. Ja en t-shirt också. När vi gick igenom högt gräs tänkte jag på alla fästingar som säkert låg och lurpassade på mina bara ben.

I kväll är det bilträff. Men jag ska vara hemma. De andra får ta en tur med Mustangen så passar jag på att njuta av mitt eget och hundarnas sällskap. Det lockar mer.

2 kommentarer:

Linda sa...

Ska ni skaffa hund?
Ni vill väl det har jag för mig?

Anonym sa...

Kanske om ett tag. inte nu i alla fall.