fredag, augusti 31, 2007

På huvudet

Jag fick min kompis att skratta i dag när jag berättade om mannen som badade med kläderna på. Hon tyckte det var hysteriskt roligt.

När jag lade i parkeringspengar i biljettautomaten så kom en annan äldre man förbi.
- Stoppar dom i sparbössan, mumlade han och gick vidare.

Jag vågade inte berätta det för henne för jag tänkte att hon kanske skulle få ett hysteriskt skrattanfall på yogan.

Ett moment som var svårt på yogan var när vi skulle stå på huvudet.
- Sätt er på knä, sa ledaren, och luta er fram över benen med huvudet i mattan. Lägg händerna bakåt och slappna av.
Jag sneglade på de andra som såg ut att klara det galant men jag fixade det inte. Mitt huvud blev alldeles konstigt och jag höll på att tippa. Sen sa hon något om att lägga händerna i knät och jag undrade hur hon tänkte att det skulle gå till. När jag skulle snegla på de andra igen så satt de upp. Och där stod jag med rumpan i vädret och kände mig fånig. Men det gick över snabbt.

Efteråt så sa min kompis att hon inte heller hade fixat det. Skönt att inte vara ensam.

2 kommentarer:

Linda sa...

Oj jag hade blivit så förvirrad. Jag har lite svårt för att koordinera mig. Jag är alltså inte den mest graciösa människan i världen.

Nisse sa...

Inte jag heller kan jag avslöja :0)