onsdag, augusti 01, 2007

I en liten bubbla

Jag dricker rött vin som inte är så jättegott. Det skulle nog vara godare tillsammans med något. Som ostbågar. Jag är otroligt sugen på ostbågar just nu. Men eftersom jag dricker vin kan jag ju inte åka och handla såna. Fast Erk lovade köpa en påse när han brummar iväg med Mussen.

För några dagar sedan rensade jag hela min inkorg i mailen (säkert flera hundra mail) och sedan dess har jag knappt fått nån post. Bara i skräpkorgen ligger det misstänkta virusbrev från Jordan, Gail, Ed och Loren. Såna brev vill jag inte ha. Men andra brev är skojigt att få. Har alla glömt bort mig? Inte ens reklam får jag.

Och så det här med telefonvett. Nyss ringde min systerdotter. Jag svarade med mitt namn som jag oftast gör.
- Hej, det är Emelie, sa hon, får jag prata med Camilla.
- Camilla? Men du har ju ringt till moster, sa jag förvirrat.
Då blev det tyst en stund och sedan sa hon till någon annan i rummet:
- Det är ingen där.
Och sedan klick.

Kanske lever jag i en bubbla som bara sträcker sig några kilometer runt vårt hus. Världen utanför kan inte nå mig. Och här sitter jag och dricker vin och tror att jag existerar. Så konstigt det kan bli.

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag älskar ostbågar. Speciellt de större som det är extra mycket ostsmak på. Mums...
Dessutom tycker jag de blir extra goda om de är lite sega... ahh.

Anonym sa...

Ja ostbågar är mycket mumsiga. Svåra att låta bli :0)