onsdag, augusti 08, 2007

Jobb

Mitt jobbmöte igår var mycket intressant. Jag ska åka till Västerås nästa vecka och fotografera. Det här kan bli en bra grej. Det är så kul att jobba.

Kvinnan som är min uppdragsgivare är från Sydamerika och även om hon pratar bra svenska så har hon en del skojiga uttryck. Vi pratade om hur svårt det kan vara att hitta jobb åt vissa invandrarkvinnor. Min uppdragsgivare har en städfirma och hon vet hur det är med fördomar, osäkerhet och ovana. Det är inte alltid så lätt att få en svensk arbetsgivare att anställa en muslimsk kvinna med tjocka slöjor, tjocka kläder och dålig svenska.

Hon sträckte ut armarna åt sidorna och så sa hon:
- Det är inte lätt att hitta jobb åt så här tjocka kvinnor med blöja på huvudet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA!
Det var kul.
Sitter på landet och skrattar högt. :)

Nisse sa...

Ja, det var kul... men jag kunde ju inte börja skratta då. Fast jag skrattade på vägen hem :0)