tisdag, augusti 14, 2007

Jag hatar telefonörer

Vi fick ett tjusigt erbjudande av Telia. Om ni vill vara kvar hos oss i tolv månader till så får ni en hotellövernattning. Okej, sa vi, självklart vill vi bo på hotell gratis och vi hade ändå inte tänkt byta. Efter ett tag kom en tjusig broschyr som mycket omständligt förklarade hur man skulle boka hotell. Jag skickade in bokningen i slutet av juni efter konstens alla regler. Och har inte hört något. Så då ringde jag förstås. Och de skulle ringa upp. Men ingen ringde. Så jag ringde igen. Och de skulle ringa upp. Men ingen ringde. Så jag ringde igen. Och de skulle ringa upp. Men ingen ringde. Så jag ringde igen. Och de skulle ringa upp. Nej tack, sa jag. Jag vill ha svar nu. Jag vill boka om eftersom de datumen jag bokade från början redan har passerat, sa jag. Okej, sa hon, vilka datum vill du boka och var? Jag svarade och då sa hon att hon skulle lämna det till dem som har hand om det så ska de ringa upp i morgon. Jo då, jag tror på det när de ringer.

Varför ska det alltid vara så krångligt?

3 kommentarer:

Linda sa...

Därför att livet är ett helvete och sen dör man!

(sorry saker och ting är lite tufft för tillfället)

Anonym sa...

Hotellet har en deal med Telia och om de gör så med en massa människor drar de in en massa extra stålar tack vare att alla får ringa hotellet så himla många gånger.

Sådana är de!

Anonym sa...

Linda - jo, ibland kan jag hålla med dig. Men jag hoppas du får det så bra så du tycker att livet är fantastiskt istället.

Kim - shit, att jag inte tänkte på det. Jag får nog ringa från min mobil istället där jag inte har Telia :0)