fredag, augusti 10, 2007

Hej och hå

Jag borde skriva. Men jag kommer mig inte riktigt för. Men jag ska göra ett försök.

Jag har precis varit på vårdcentralen hos rehab och fått en handledsskena som jag ska använda på natten. För mitt karpaltunnelsyndrom. De är lite konstiga på vårdcentralen, det är som om de inte fattar att jag har problem. Varför tror de att jag har sökt hjälp? Kvinnan som hjälpte mig var mycket trevlig och hjälpsam men blev förvånad då hon insåg att jag faktiskt har problem hela tiden. Ja ja.

Igår var mamma och jag på guidad visning på konstmuseet. Linda som guidade. Det är väldigt intressant att få veta mer om konstnärerna, få en inblick i vad de tänkt och hur de jobbar. Det ger väldigt mycket. Och så var det ju finska konstnärer. Just nu är jag extra intresserad av Finland. Kan det bero på att jag ska börja läsa finska snart? Fast iofs så är jag alltid intresserad av Finland. Jag har ju halva mitt hjärta där.

Will ska vara hos mormor och morfar i helgen, en lite försenad födelsdagspresent. Boll kommer att vara uttråkad och kommer inte att kunna sova. Så är det alltid. Jag tänkte ett tag att jag skulle se om hon kunde sova hos nån kompis eller hos sina kusiner men gav upp tanken. Vi får väl göra det bästa av situationen istället för att önska att vi kunde få en barnledig helg. Men visst skulle det behövas efter en sommar tillsammans. Jag kan inte påminna mig att jag varit i från barnen mer än några timmar. Jo förresten en gång hade vi barnvakt över natten.

Så trött jag blev. Jag borde jobba lite innan vi ska åka till stan. Tydligen är det fredag i dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur ser en handledsskena ut?
Vad har du för problem? Vad är karpaltunnelsyndrom?

Linda sa...

...Och ni var min bästa och trevligaste grupp någonsin.

Nisse sa...

Kim - se svar i nästa inlägg

Linda - vi gjorde vårt bästa :0)