fredag, augusti 17, 2007

Skit


Det verkar vara helt omöjligt att få ordning på det här med hotellgrejset. Telia är svåra att nå om man inte vill prata om bredband eller telefoni. Så jag tänkte att jag skulle skicka e-post. På deras hemsida finns det formulär man kan fylla i för nån e-postadress finns förstås inte. Men när jag har skrivit klart och tryckte på skicka så gick det inte. Efter ett antal försök och en riskabelt stegrande irritationsnivå bestämde jag mig för att skriva ett vanligt brev. Jag gjorde så och gick ut till brevlådan med brevet. Här på landet så har vi så att vi kan lägga brev som ska postas i våra egna brevlådor så tar brevbäraren med sig dem. Vi får nästan aldrig post före kl ett och oftast kommer den vid 3 tiden så jag gick glad i hågen ut med brevet halv ett. Men då hade brevbäraren redan varit här. På något sätt känns det som att vi inte ska bo på hotell.

4 kommentarer:

Anonym sa...

MEN GUD!
Nej, ni ska visst inte bo på hotell.
Och wow vilket smidigt postsystem ni har!

Anonym sa...

Tydligen inte :0)

Ja det är jättebra att kunna göra postärenden vid sin egen brevlåda.

Linda sa...

Dumma Telia. Jag har en viss avsky för dem efter att de plötsligt krävde oss på flera tusen kr. De hade missat att ta betalt för abonnemangsavgiften i flera månader trots att jag ringde och ringde och sa att något var fel. Vilka idioter.

Anonym sa...

Ja, suck... jag fattar inte varför det ska vara så trögt och krångligt. Telia är väl för stort helt enkelt.

Problemet är ju att jag har haft andra bolag förut men inte varit nöjd med dem heller. Jag orkar inte byta igen, särskilt som jag inte vet om det funkar bättre med nåt annat.