fredag, augusti 17, 2007

Jävla, jävla, förbannad skitföretag

Jag bara hatar sånt här. Inte har de ringt. Självklart inte. Om hotellvistelsen alltså. Och nu när jag försöker ringa så säger en röst att numret inte kan nås.

Det är ju så att Telia har den här kampanjen och de har använt sig av ett företag som heter TLC Marketing som jobbar med att ordna såna här kampanjer för olika företag. Och det är till TLC man ska vända sig men de gör ju inte som de ska. Jag får inte veta något och de ringer inte upp fast de ska. Så jag tänkte att jag istället kunde ringa Telia och fråga hur jag nu ska gå vidare. Men det går ju inte att ringa Telia heller eftersom man inte kommer till en vanlig kundtjänst utan istället ska tala med en automatisk telefonröst som inte fattar vad jag säger.

- Tala om ditt ärende så kopplar jag dig, sa den.
Jag blev helt ställd... vilket ärende har jag?
- Eehh... kundtjänst, sa jag.
- För att kunna koppla dig till kundtjänst måste jag veta ditt ärende, svarade den.
Tänka, tänka, vad ska jag säga?
- Hotell... fick jag ur mig.
- Jag uppfattade inte ditt svar, var vänlig och försök igen.
- Hotellkampanjen, sa jag då.
- Jaha, sa den (och lät sur!), då kopplar jag dig.
- Du placeras nu i kö. Väntetiden beräknas till åtta minuter. Du är samtal 71 i kön.
Då lade jag på luren.

Jag hatar det här.

Om vi får en gratis hotellvistelse för att vi är kunder hos Telia så borde det väl vara just ett tjusigt gratiserbjudande och inte förenat med en massa besvär och gråa hår för vår del? Eller har jag missuppfattat nåt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Försöker också få tag i TLC Marketing för att kunna boka min hotellövernattning. Jag har dock pratat med dom och de skulle återkomma men det har de inte gjort... Har pratat med Telia och de verkar inte kunna göra mycket åt saken. Helt klart ett väldigt oseriöst företag - TLC Marketing!

Anonym sa...

Har även hittat information om att revisorerna för TLC Marketing har hoppat av sitt uppdrag för detta bolag i förtid...