tisdag, augusti 28, 2007

Något nytt på gång?

I dag har jag cyklat på motionscykeln för första gången. Jag nöjde mig med två km. Måste börja lugnt. Sen gick jag en sväng runt tomten för att andas in den kalla, klara höstluften. Det blåser rejält. Jag har också anmält mig till yoga och ska gå första gången på fredag. Vem vet, kanske är det här börjar på något nytt i mitt liv.

Igår var jag i Eskilstuna, köpte kläder till barnen som konstigt nog plötsligt är utan kläder när de ska börja skolan. Så är det alltid. Jag vet inte riktigt vad som händer under sommaren.

Jag hälsade också på en kompis som har fyllt år. Fick en trevlig pratstund och en påse äpplen. Så i dag tror jag att jag ska göra äppelmos och äppelpaj.

Det visade sig att tjuvarna som bröt sig in i vår bil faktiskt hade tagit några saker. De hade tagit Wills skolväska som innehöll skolböcker och lite leksaker. De hade hellre fått ta radion. För Will var legogubbarna han hade i väskan av stort värde men för dem är de säkert inte värda något alls. Troligtvis ligger de slängde i någon buske någonstans.

3 kommentarer:

Linda sa...

Är Yoga höstens innegrej eller vad?
Jag har hört fler som ska börja med det i höst. Jag provade en gång och blev så hopplöst uttråkad. Fast jag är nog fel person för sånt. Jag tror dock att du kommer tycka om det.
Om jag ska tycka träning är kul måste jag få adrenalinkickar. Därför är spinningen mer passande för mig. Jag önskar att jag kunde lugna ner mig mer och uppskatta yoga för det vore nog bra för mig. De som håller på med det säger att man mår oförskämt bra av det.

Anonym sa...

Jag blir så trött på bovar och banditer!

Sååå spännande med yogan! Jag VILL men jag vågar inte. Berätta allt sedan.

Nisse sa...

Det var en kompis som frågade om jag vill följa med. Jag hade inte haft en tanke på det innan. Men det verkar spännande. Jag lovar att berätta, Kim.