fredag, augusti 17, 2007

Ethan

Nu är han här, Ethan. Det första han gjorde var att hugga tag i en filt som låg på en pall i hallen. Sen sprang han ut i tvättstugan och tog en strumpa och ett par trosor. Strumpan satt nästan nere i halsen på honom. Nu har vi stängt flera dörrar och flyttat på saker och gett honom en leksak men han springer ändå runt och gör bus.

Han är fem månader och just inte mycket uppfostrad eftersom han liksom har blivit över. Familjen som tog honom fick lämna tillbaks honom efter ett tag då de blev allergiska. Sen har han varit hos några olika familjer men eftersom ingen av dem skulle behålla honom har ingen tagit tag i uppfostran. Nu bor han ju hos svärmor men hon har ju två andra hundar varav den ena är Ethans syster som också behöver uppfostras. Lite svårt läge.

Jag skulle ju kunna ta honom och ta hand om honom och lära honom det han behöver kunna. Men jag vet inte om jag har tillräckligt med tid för det. Det ska vara något man bestämmer sig för ordentligt och tänker sig in i så att det blir rätt.

Jag fick hämta en filt och stänga in honom hos mig i datarummet. Vilken flaxig hund.

2 kommentarer:

Linda sa...

Jooodå du hinner och orkar. Sånt är man rädd för innan man slår till men jag VET ju att du toklängtar efter en hund. Jag tror du skulle trivas alldeles förträffligt. Ni bor ju perfekt också, lätt att släppa ut osv. Slå till!

Anonym sa...

Men jag vill nog ha en annan sorts hund... vi får de. Fast du har nog rätt.