måndag, augusti 13, 2007

Tentamen

Jag ordnar. Skriver scheman och fixar till saker. Snart börjar skolan för barnen och för mig. Jag blir lite nervös när jag tittar på mitt schema. Jag ska ha grammatiktenta en lördag. Det är säkert mycket värre än de duggor vi hade på textdesign. Och måndagen innan jul ska jag ha en tenta i skriftlig språkfärdighet. Uj uj, är det meningen att jag ska kunna skriva saker på finska redan till jul? Far är rar och mor ror. Eller ska det vara mer avancerade saker än så? Kymmenen uutiset ja sää. Stavningen då? Ska jag kunna den också? Jo det borde ju ingå i den skriftliga språkfärdigheten antar jag.

2 kommentarer:

Linda sa...

VA?! Det är inte möjligt. MDH var ju den högskola i Sverige som lyckades driva igenom frågan om att slippa tentor på helgerna. Vilka lögnare!

Jag som skrivit tentor som fått många idp's tentor att likna ett test i veckorevyn kan säga (oj jag lät lite stöddig nu, menade inte så) att det kommer du fixa alldeles galant ändå. Man skärper sig lite extra helt enkelt. Dessutom, eftersom du fixade c-kursen i teori om informationsdesign klarar du allt! Trots att jag skrivit 7-poängstentor på Stockholms universitet med mer än 1000 sidor att plugga in för de tentorna hävdar ändå att c-kurstentan var det tuffaste.
Du kommer sopa mattan med tentorna. Ingen tvekan om det!

Nisse sa...

Jag litar på dig Linda :0)