onsdag, augusti 15, 2007

Borta

Våra katter försvinner en efter en. Marsipan brukar vara borta över sommaren. Hon försvann i midsomras och har inte kommit hem än men eftersom hon har gjort så i flera år så blir jag inte så orolig. Men Aslan brukar aldrig vara borta mer än högst ett par dagar och det väldigt sällan men nu har han varit borta sedan i fredags. Vad händer? Jag varit ute har letat efter honom och ropat varje kväll. Men ingen kisse. Nu är det bara Cosmo som är kvar hemma och han går runt och skriker. Han saknar nog sina kompisar. Jag vill att Aslan och Marsipan ska komma hem.

6 kommentarer:

Linda sa...

Nämen ojdå. De kanske har hittat något riktigt spännande. Man vet aldrig med katter och dina är vana att vara ute. De kommer nog snart hem ska du se, kram

Anonym sa...

Marsipan kommer väl som vanligt med höstkylan.
Men Aslan det känns inte nåt bra.
Hoppas verkligen att han sitter på trappan inom en snar framtid.
Hur går det med svärfar?
Sa Hej till din svärmor vid Örsta igår men pratade aldrig med henne

Anonym sa...

Kattdrama även här, hos grannen.
Hoppas de kommer hem snart!

Anonym sa...

För övrigt undrar jag alltid; var sover de när de är ute i flera veckor?

Anonym sa...

Jo förhoppningsvis kommer de snart.

Svärfar kommer troligtvis hem i morgon.

Jag tror katterna sover på dagen när det är varmt och skönt och är vakna på nätterna.

Anonym sa...

Jepp så är det nog. Full fart till morgonen och sen lyxslöa i det fria heeeela långa dagen/Linda