söndag, augusti 12, 2007

Här är jag



Jag är dålig på att skriva i bloggen för tillfället. Jag går in och tittar med jämna mellanrum och tänker att jag ska. Men sen blir det inget. Men nu är jag ju här i alla fall.

Igår åkte vi och tittade på ett slott och funderade på att bada i Hjälmaren. Den var sörjig av grönt och det låg en gädda på stranden. Vi badade inte. Sen åt vi på en slafsig pizzeria i en liten håla. Boll var hos en kompis. Det var underligt fuktvarmt och svettigt i går så vi åkte till sjön när vi kom hem. Där fanns det bland annat en toplessbadande stockholmare, en dansk och ett gäng tonåringar som utbytte erfarenheter. Vi tjuvlyssnade.

Vad gjorde vi mer? Åt tacos, tittade på tv, gick en sväng i den ljumma augustinatten.
I dag städade jag och Erk slog gräset på ängen. Svettigt värre. Sen började det regna så då klädde jag av mig och sprang runt naken på gräsmattan. Varje gång det åkte förbi en bil fick jag springa iväg och gömma mig. Sen duschade vi. Och fixade tvätten. Mamma och pappa kom hem med Will och vi åt inlagda päron med vaniljsås. Nu försöker jag föra över program till Bärbara-Barbara. Naturligtvis krånglar det.

7 kommentarer:

Linda sa...

Haha jag läste rubriken och sen såg jag bilden av gäddan. Nej så ser du banne mig inte ut, tänkte jag.

Sprang du naken i regnet? You naughty little girl. Haha nej allvarligt, fan vad skönt och befriande det låter. Jag hade velat sett det. Jag ser mig dig som en slags nymf med krans i håret och som lockar till dig karlarna på bygden haha. Du är världens mysigaste människa.

Nisse sa...

Jag hade skor på mig får jag väl erkänna, eftersom gräset var nyklippt. Om jag såg så nymfig ut vet jag inte... och här bor ju mest pensionärer :0)

Det var rätt kul i alla fall :0)

Linda sa...

Fortsätt med att springa naken hemma. Det låter trevligt.

Anonym sa...

Jag har ju varit här flera gånger om dagen men inga nya inlägg. :(

Det låter som en fin sommardag det där.
Och att springa naken måste vara skönt. Om jag bara kände mig bekväm...

Nisse sa...

Jag ska bättra mig :0)

Linda sa...

Spring naken oftare och blogga oftare.
Det är en order!

Nisse sa...

Ha ha... jag ska försöka lyda