fredag, augusti 31, 2007

Yoga

Jag ska försöka återge yogapasset så gott jag kan men jag är trött och minns inte riktigt allt känner jag. Det var i alla fall inte farligt på något vis och inte speciellt intimt eller naket. Mjuka kläder skulle man ha och så fick vi sätta oss på varsin matta. Först fick vi ligga ner och slappna av och andas med magen. Sedan satte vi oss upp igen och masserade oss själva i ansikte, nacke, på armar och ben. Sedan fortsatte det med olika avslappnings- och andningsövningar. Ibland fick vi säga en ramsa och ibland skulle vi bara tänka en ramsa. Helst skulle man blunda hela tiden och försöka låta bli att tänka för mycket på annat.

Det var väldigt fysiskt och mycket avslappnande. Jag blev varm och svettig av vissa rörelser och mjuk och avslappnad av andra. Tilläggas bör väl att jag gick på rehabyoga eftersom min kompis som var med har problem med rygg och axlar. Men det var nog bra även för mig.

Nu är jag så där skönt trött. Jag vet inte om man ska vara det men det är i alla fall jag. Och jag kommer att fortsätta gå på yoga.

3 kommentarer:

Linda sa...

Vad kul att du gillar det. Kanske man skulle prova iallafall... får man hänga med om andan faller på?

Anonym sa...

Det låter bra.
Jag MÅSTE testa.
Men stå på huvudet - oj oj oj.

Nisse sa...

Linda- javisst, det är på fredagar. Kostar 90 kr för en gång. Om man vill kan man köpa tiokort och då blir det lite billigare.

Kim - självklart ska du testa.