tisdag, augusti 28, 2007

Det senaste i hotellhärvan

De har ju inte ringt. Förstås. Så jag vet inte om vi får bo på hotell.

Men brevet (snigelpost, det där gamla sättet ni vet) jag skickade till Telia kom fram för i fredags så ringde en kvinna. Hon förklarade att de har haft mycket strul med företaget som ska ordna hotell. Många har hört av sig och klagat så det är inte bara jag. De har stött på men det har inte hjälpt så mycket.
- Du ska ha din hotellnatt, sa hon, men vi kan inte göra mer än det vi gör så det gäller att du fortsätter ringa och tjata på dem. Men som kompensation för dina besvär så drar vi av två månader på internetavgiften.
Jag tackade för det och för att hon ringde mig. Det är ju så skönt att få prata med någon som ger raka besked. Mer såna vill vi ha!

4 kommentarer:

Linda sa...

Ja det där är bra service. Så ska det vara. Fast vi stänger av vårt Telia-abonnemang nu för vi går back, ringer nästan ingenting. Tre månaders uppsägningstid dock, morr

Anonym sa...

Jag blir frustrerad bara av att läsa om eländet!

Nisse sa...

Ja, och jag vet inte om jag orkar ringa och tjata. Jag tror jag samlar mig några dagar först.

Nisse sa...

Linda - vi ringer än så länge en del med hemtelefonen, men jag kan tänka mig att det blir mer och mer så att folk inte har annat än mobilabonnemang.