söndag, augusti 19, 2007

Helgen i korthet

Helgen har inneburit en del kroppsarbete. Vi började lördagen med en ordentligt skogstur. Letade kantareller men hittade inte så mycket som vi hoppats på trots att mina föräldrar var med. Eftermiddagen bjöd på gräsklippning, krattning och diverse annan trädgårdsskötsel. Sen åkte vi en sväng med Mustangen. Tittade på alla människor som kryper fram när det är festligheter på stan. Vi hade inte tänkt kliva ur men Boll blev så ledsen när hon såg karusellerna och inte fick åka så vi stannade. Will, Boll och jag åkte en karusell. Will såg helt förstörd ut och Boll skrattade glatt. Jag ägnade i stort sett hela karusellturen åt att försöka trösta Will. Sen tittade vi på fyrverkerier innan vi åkte hem.

Idag har vi klippt mer gräs och krattat mer. Nu ser hela kullen som förut var full med högt gräs, tistlar, fästingar och annat jox ut som en park. Mycket snyggt.

Jag har provat ett nytt recept på grönsakssoppa som till och med barnen åt. Mycket uppskattad av både barn och föräldrar, mina alltså.

Vi har också kollat vad det skulle kosta att ha lite fler kanaler att titta på. Jag vet inte om jag fixar ännu en höst utan femman. Jag kommer att bli hjälplöst utanför. Jag är redan inne på det och barnen med. Gäller nu bara att helt och hållet övertyga karln. Det ska väl inte vara så svårt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Femman har verkligen ryckt upp sig de senaste åren!

Underbart att kroppsjobba! Känns skönt efteråt. Och så blir det snyggt också!

Nisse sa...

Ja, allt händer ju på femman... det är den kanalen alla talar om :0)

Ja mycket skönt att få använda kroppen när man som jag mest sitter vid datorn.

Linda sa...

Alla och alla... det är väl mest jag som retar dig haha.

Nisse sa...

Linda - ja men det är inte så bara det :0)