tisdag, augusti 28, 2007

Lite schizofreni piggar alltid upp

Jag har gjort flera viktiga saker i dag. Ringt samtal om försäkringar, fört bok över arbetad tid, läst läxor, bokat saker, planerat osv. Men det räcker inte. Sånt går ju att stöka undan ganska snabbt. Jag behöver mer jobb. Inte bara för pengarnas skull utan även för min själsliga tillfredsställelse. Erk hittade några jobb han tycker att jag ska söka. Ja, jag ska nog det. Jag vill ju så gärna ha min firma och kunna jobba med den på heltid men jag vet inte om det går. Fast jag har ju lite jobb på gång och i eftermiddag ska jag ut och göra reklam för mig. Och vi har ju sagt att jag ska ge det här en chans. Vi klarar oss ekonomiskt ett tag till. Så vad är det som stör mig? Antagligen att Erk vill att jag ska söka andra jobb och att jag har tråkigt när tiden står stilla.

- Äsch, ryck upp dig nu. Ut och gör reklam för dig så ska du se att det känns bättre. Du vill ju det här, eller hur Nisse?
- Ja det vill jag.
- Då så, jag håller tummarna och är med dig hela vägen.
- Tack, kära du.
- Det var så lite så, kära du.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gör du när du gör reklam för dig själv?

Anonym sa...

Ehh... jag vet inte riktigt :0) Jag har gjort små lappar som jag delar ut tillsammans med visitkort. Åker runt lite till presumtiva kunder och säger - Här är jag. Ungefär. Har du några bra tips? Det skulle jag behöva.

Anonym sa...

Ahaa! Jag är nog inte så bra på detta. Att göra reklam på nätet är kanske det lättaste men det finns ju så mycket att man skulle drunkna bland alla andra.

Linda sa...

Lite schizofreni kanske är nyttigt ibland. Det sägs ju att man får de bästa svaren när man pratar med sig själv. Gå inte in i för djupa diskussioner bara hehe.

Nisse sa...

Kim - ja jag vet inte. Att ha en sökbar hemsida är ju aldrig fel förstås.

Linda - nä det är nog bäst att hålla det på en lagom nivå :0)