tisdag, juli 31, 2007

Censur

Jag vill inte vara en fegis. Jag har alltid varit emot att censurera det jag skriver. Men i dag när jag lade ut några av mina texter på min hemsida så blev jag lite orolig. Tänk om mamma läser och känner sig träffad. En av dikterna handlar delvis om mina föräldrar. Det är inte så farligt men kanske blir hon ledsen. Men jag vill inte vara nån fegis som bara kan vara ocensurerad när ingen läser.

Kanske är det så som någon har sagt att en riktigt bra författare blir man först när man vågar ta risken att såra dem som man älskar mest.

5 kommentarer:

Linda sa...

Äsch försök skaka av dig det. Tänk när du är en världskänd författare...då kan du ju inte gömma dig.
Förresten har du läst "Berättelsen om O"?
Där kan du snacka om censur inför mamsingen haha.
Du kan få låna den av mig men du läser den på egen risk muahaha.

Anonym sa...

Hmm... det kan vara lite trixigt ibland men jag säger CENSURERA ICKE!

Nisse sa...

Linda- nej den har jag inte läst vad jag vet. Jag lånar den gärna :0)

Kim- ja det är nog det bästa för inte blir man gladare av censur. Då får man nog riskera att såra någon men man får väl göra det med finess :0)

Nisse sa...

Linda- nej den har jag inte läst vad jag vet. Jag lånar den gärna :0)

Kim- ja det är nog det bästa för inte blir man gladare av censur. Då får man nog riskera att såra någon men man får väl göra det med finess :0)

Anonym sa...

Hehe är du säker?
Den är inte att leka med...
/Linda