torsdag, juli 05, 2007

Spontanmiddag

Vi har haft svärfar och svärmor här på spontanmiddag. Sill och potatis, ost och kex och sen jordgubbar och grädde. Till det vin, öl, snaps, likör och trevligt prat. Perfekt. Mycket trevligt att ha en skön kväll med god mat och gott sällskap i solsken som man inte hade förväntat sig. Väderpresentatörerna har lovat regn hela veckan men vi hade sol från en klarblå himmel. Inget att klaga på.

Och jag har varit duktig och skrivit färdigt novellen trots att jag haft besök av en kompis halva dagen. Känns bra det.

I morgon kväll är det Power Meet i Västerås. Då ska vi åka dit och titta lite, barnen ska med. Men på lördag är det barnfritt och party som gäller. Oj, oj, i år SKA jag inte dricka för mycket. Jag SKA inte. Tror jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så på lördag kan vi se fram emot härligt ekivoka inlägg i denna blogg. :P

Anonym sa...

Uj,ja... eller kanske bakfylleinlägg på söndag vilket verkar mer troligt :0)