måndag, juli 30, 2007

Snygg men kanske stygg

Boll och jag åkte in till det lilla samhället i dag. Bredvid vägen stod en kille i arbetsbyxor och med bar överkropp. Han hade en sån där snygg och lagom musklig överkropp som är helt okej i ett par arbetsbyxor.
- Titta en arbetsgubbe, sa Boll.
- Ja, sa jag, visst är han snygg?
- Nja, sa hon, inte lika snygg som pappa.
- Nej, det förstås, sa jag.
- Han är inte lika snäll som pappa heller.
- Det vet vi ju inte, sa jag, vi känner ju inte honom.
- Nej, men ingen är lika snäll som pappa. Han är snällast av alla snälla.
Egentligen tyckte jag inte att hans eventuella snällhet var så viktig just då. Jag tycke bara att det var trevligt att vila ögonen på något snyggt. Men det sa jag inte till Boll. Hon kommer nog att upptäcka i sinom tid att var sak har sin tid.

5 kommentarer:

Linda sa...

"musklig" -vilket roligt ord.

Nisse sa...

Är inte det ett vanligt förekommande ord? Det trodde jag :0)

Anonym sa...

Haha!
Ja, var sak har sin tid och plats. Även om man ibland kan bli lite distraherad.

Linda sa...

Det kanske det är?!
Fast jag trodde man skriver muskulös... ditt ord är MYCKET bättre.

Nisse sa...

Ja det kanske heter muskulös... det tänkte jag inte på... ha ha