tisdag, juli 10, 2007

Sol och kantareller

Jag väntar på solen. Jag behöver sol det känner jag ända ner i tårna. Eller så kanske jag borde sätta på mig strumpor.

Igår åt jag lunch med Linda, trevligt att få sig en pratstund. Var ju ett tag sedan vi träffades. Sen handlade jag regnställ till mig och Erk. Vi ska ju åka till en liten ö på västkusten på lördag och vara där en vecka. Vi ska bo tillsammans med U, F och lilla O i en liten stuga. Så om det regnar hela veckan så kommer vi att gå i taket om vi ska vara sju stycken i ett rum varenda dag. Så oavsett väder så kan vi nu vara ute. Men jag hoppas på sol. Jag vill ligga på stranden och titta på sandkorn. Jag vill åka båt till ännu mindre öar och bara njuta av sommar och värme och vacker natur.

I dag har ska jag nog ta en kantarellsväng i skogen. Det ska visst finnas svamp efter allt regnande. Får väl se om jag hittar nåt. Jag har mest höstkantarellställen och inte så många sommarkantarellställen. Men nån liten rackare ska jag väl kunna hitta.

Erk har semester nu så det blir till att bygga hyllor i boden när han har bytt avgasrör på en av bilarna och jag har varit i skogen. Boll har en kompis här så kanske får jag Will med mig. Han gillar också kantareller.

Kanske, kanske blir det bio ikväll. Vi får se.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj. Sju stycken i ett rum kan betyda drama, men jag tycker ändå det låter lite mysigt. Och så regn. Kanske ingen ström heller. Så sitter man där och berättar hemligheter för varandra i tystnaden. Mysigt!

Linda sa...

Jag är helt inne på Kims linje...det kan ju bli väldigt mysigt.
Fast...sol, sand och öar låter ju alldeles underbart.
Akta er för fästingarna bara!

Nisse sa...

Det brukar gå bra, vi har ju vanan inne. Vi brukar bunkra upp med böcker och tidningar och leksaker och godis.

Men helst vill vi vara ute i solen.

Japp, vi ska akta oss för fästingar :0)