torsdag, juli 12, 2007

Flygande vindrutetorkare

Har precis varit hos doktorn. Fick remiss till ortopeden och till en arbetsterapeut. Och det är ju bra men jag kunde lika gärna ha gått därifrån utan någonting eftersom han tyckte att jag skulle bestämma. Jag trodde att det var han som var läkare och den som skulle veta saker men det verkade nästan som om jag visste mer. Så hans roll i det hela var att konstatera det jag redan visste och sen skicka remiss.
- Vill du gå till arbetsterapeuten eller få remisst till ortopenden? frågade han.
- Jag vill till båda, svarade jag.

Jag ringde min faster och sa att vi kommer på min kusins bröllop i höst. Jag pratar inte så ofta med henne men fastän jag är ganska så bra på att prata så går det inte när den andra inte säger nåt. Så jag avslutade samtalet väldigt snabbt och det känns ju lite knasigt att man inte pratar längre än några minuter med sin faster som man träffar högst en gång om året. Nog ska man väl kunna få ur sig lite mer än jo och ja?

Igår tvättade jag min gamla bil och städade ur den. Men i dag regnar det så det verkar som bilturen blir inställd. Vi skulle åka till en liten bilträff var tanken men eftersom vindrutetorkarna är speciella och den ena har gått sönder så blir det väl inget med det om det inte slutar regna. Bilen hade 6-volt från början men är ombyggd till 12-volt. Det medför att vindrutetorkarna blir överhettade och går alldeles för fort. Så efter en stund så fortsätter de att vispa av sig själva även om man har stängt av dem. Det hände i söndags. Till slut gick de så fort så den ena flög av... tjoff.

Jag måste fixa en del saker innan vi åker till västkusten. Men jag blev så himla seg. Helst vill jag lägga mig i sängen och läsa en bok medan någon snäll människa kliar mig på ryggen. Jag orkar inte packa och planera och skriva och fixa. Varför ska det regna? Jag blir deprimerad. Jag vill ha en varm, skön, solig sommar. Jag vill bada och gå barfota i ljumma sommarkvällar. Jag vill inte se en grå, grå, grå himmel hela tiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snart kommer solen och sommaren! Håll ut, min vän!

Läkare gissar mest. Det är bedrövligt. Inte konstigt att man drar sig för att besöka dem.

Oj, oj, jag skulle inte ha något att prata om med min faster. Skulle aldrig få för mig att ringa. Inte ens om jag skulle tacka ja till något. Tacka vet jag e-post!

Nisse sa...

Jag ger inte upp hoppet. :0)

Tyvärr så stod det ingen e-post på osa.