tisdag, juli 31, 2007

Buskigt

Will har haft två kompisar här över natten. Istället för kalas så bjöd han in två kompisar. De har lekt och tittat på film och vi grillade och det har varit riktigt trevligt. I går kväll åkte vi till sjön och badade. Jag tvekade en liten stund men sedan hoppade jag i. Det var rätt skönt även om det inte var speciellt varmt i vattnet. Jag är ingen bikinimodell precis så jag föredrar att bada där det inte är så mycket folk. Men naturligtvis så kom Erks bror med familj när jag låg där i vattnet och flöt runt. Och naturligtvis satte de sig vid oss och pratade. Och Erk låg på min handduk och jag ville inte kliva upp mitt framför ögonen på dem. Så jag låg kvar i vattnet. Och frös. Tills de gick iväg en bit och satte i gång grillen. Då passade jag på att smita upp och svepa handduken runt mig. Sen frös jag hela kvällen.

Fast det var i alla fall lite kul att min perfekta svägerska inte hade rakat bikinilinjen.

Ikväll ska vi hem till dem och gratulera Erks brorson som har fyllt år. Blir visst smörgåstårta. Och vi ska ta med efterrätt eftersom de inte har varit här och firat Will.

Egentligen skulle vi ha haft bokklubbsträff i kväll men det gick inte att få ihop det. Det verkar lite struligt att få till en träff när alla kan. Synd. Det är ju så trevligt att träffas och prata böcker och katter och livets krumsprång. Hoppas vi hittar ett annat tillfälle snart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket roligt inlägg.
Nu sitter jag här och skrattar igen.
Och tänker på:
http://www.youtube.com/watch?v=cn26VBFMKt0

Nisse sa...

Ha ha... ja ungefär så såg det ut :0)

Linda sa...

Therse tror hon kan 12 augusti. Vi kan vara hos mig då. Hon skulle kolla för säkerhets skull men det ser ljust ut.

Nisse sa...

Oki så bra!