torsdag, juli 12, 2007

Minä rakastan sinua

Jag är antagen. Jag ska läsa finska för nybörjare på halvfart, kvällstid i höst. 30 poäng. Spännande och kul. Äntligen ska dörrarna öppnas. Det känns nästan som att få möjlighet att kunna lära sig djurens språk (även om jag med det inte menar att finska är ett språk för djur). Alla dessa ljud jag har hört ända sedan jag föddes kommer snart att börja bli begripliga. Vilka möjligheter som öppnar sig. Fantastiskt. Jag kanske får börja skriva på finska här på bloggen sen så jag övar mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande.
Jag ska med spänning följa din framsteg. Kanske sliter du ditt hår då och då, men det är sånt man får ta...

Nisse sa...

Antagligen :0) Men jag har ju förmånen att känna många som pratar finska så jag kan säkert få träna på dem.