tisdag, maj 01, 2007

1 maj

Första maj i dag, tydligen. Jag är lite dagen efter. Blev en del vin igår och mycket mat. Vi var 14 personer och det var mycket trevligt att äta tillsammans, prata och ta en promenad och titta på elden. Vi hade bland annat ett intressant samtal om jämställdhet. Och så fick vi veta en liten hemlis. Spännande.

I söndags städade vi hela dagen. Riktigt ordentligt. Det var till och med så ordentligt att min syster som är allergisk mot katter och vanligtvis uppvisar tecken på sin allergi bara hon sätter foten innanför vår dörr knappt reagerade alls. Ett bra betyg. Tydligen kan man städa så bra. Det behövdes, vi har inte haft tid och ork att städa ordentligt på länge.

I går var jag i skolan och gick igenom Mian-intervjun tillsammans med Linda. Hon var rolig Mian och det var en himla tur att vi spelade in henne på diktafon för annars hade vi aldrig kommit ihåg allting hon sa. Efter skolan åkte jag och handlade vin och grönsaker. Sen var det bara att åka hem och börja förbereda maten och vänta på gästerna. Vi borde träffas oftare. Barnen leker bra ihop, alla känner varandra väl och alla trivs ihop. Alla uppskattar god mat och gott vin och vi brukar göra maten tillsammans. Kan det bli bättre?

5 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Hon är tillbaka!

Det lät bra det där. Vi hade en brasa i närheten och folk vallfärdade dit. Jag är ju mkt rädd för berusade ungdomar så det blev inte många promenader för Sebbe igår. :(

X Man sa...

Låter jätte mysigt.

Nisse sa...

Yes, I´m back :0)

Jo det var mysigt och de fulla ungdomarna lyste med sin frånvaro - för jag antar att jag inte kan kallas för ungdom längre :0)

X Man sa...

En del kallar sig evigt unga... liksom jag... skalet kanske är gammalt? men själen är ung :) Ja till och med barnslig ibland, men jag trivs med mej själv på den fronten.

Anonym sa...

Ja x man du har rätt i det... jag har svårt att se mig som gammal, jag är nog rätt barnslig emellanåt :0)