lördag, maj 19, 2007

Lite småseg

Vi fixade till rapporten igår och skickade in den, skönt att ha den biten avklarad. Resten av dagen ägnade jag åt att handla och fixa andra saker. Syster och jag köpte en hammock till våra föräldrar som fyller 60 i år. De är i Finland just nu så vi åkte hem till dem och monterade ihop den så blir det en överraskning när de kommer hem. De har tjatat hur länge som helst om att de inte vill ha några presenter när de fyller. Så de får den nu istället.

Jag satte mig vid datorn för att jobba. Men jag känner mig seg och lite trött fast jag tog sovmorgon. Jag skulle vilja gå ut och lägga mig i trädgårn med täcke och allt och ligga där och titta och lyssna på naturen.

F och lilla O ska komma hit i dag också, de är inte riktigt klara med lådbilen än. U, F och lilla O är som familj men egentligen skulle det vara skönt att få vara hemma utan några besök. Har vi folk här så blir det ju lätt så att det är jag som ska fixa fika och mat och andra saker och just i dag skulle jag helst slippa.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Jag tycker du tar ledigt och går ut och vandrar på ägorna dina. Gärna i en stor, gammaldags klänning och håret i knut.

Linda sa...

Ja det borde du faktiskt. Du som har hälsan i behåll (hehe)

Nisse sa...

Jag äger inte någon sådan klänning men jag kanske borde skaffa en :0)

Jag har i alla fall tagit lite ledigt idag. I morgon är ju en ny dag.