söndag, maj 06, 2007

BF

Vi har BF (barnfritt). Behövligt, skönt och bra men jag kan ändå inte låta bli att sakna dem. Oftast skaffar vi barnvakt för att vi ska göra något. Som gå på bio, fest eller liknande. Sällan har vi barnvakt för att ägna oss åt varandra. När de var mindre var det faktiskt lättare, nu är de så stora så vi inte kan tvinga dem att gå och lägga sig klockan åtta en lördag. Dessutom gillar de också att gå på bio och kan se de flesta filmer vi vill se så det är ingen ursäkt för att skaffa barnvakt. Men jag har föräldrar som inget hellre vill än att vara barnvakt vilket vi är väldigt tacksamma för.

Vi handlade god mat igår och så letade vi reda på en sak som jag tappade bort för ett tag sen. Det blev ett mycket kärt återseende. Vi borde ha BF oftare.

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Och naturligtvis undrar jag + alla andra vad det var för något du tappat bort.
Men eftersom du inte skrev det är det säkert hemligt så jag ska inte fråga.
;)

Linda sa...

Ja jag undrar också...hehe

Anonym sa...

Ha ha... det var en liten fin omskrivning för blommor och bin-lusten... ni vet :0)

Linda sa...

Jo och det förstod jag...hehe