fredag, maj 11, 2007

Vindags

Jag är glad att det är fredag. Snart kommer Erk hem och då ska jag öppna en flaska vin. Sen ska vi laga mat och kanske spela lite kort. Det brukar vi göra medan vi lagar mat. Dricka vin, spela kort och laga mat.

Jag har beställt en bärbar dator och är lite nervös över om jag har valt rätt och gjort rätt. Jag vågar inte betala innan jag har fått bekräftelse via mail.

Jag har lite jobbgrejer på gång. Inget klart men om det funkar så kan det bli lite pengar. Så jag hoppas förstås. Jag hoppas också att snabbkursen om företagande och idéer som jag ska gå i slutet av maj/början av juni ska ge mycket och hjälpa mig komma igång ordentligt med min firma. Åh nu blir jag lite stressad över att jag inte har gjort färdigt saker till de jobb jag har. Men exjobbet tar så mycket tid och måste komma före. Och jag tror att de har förståelse för det.

I morgon ska vi på konfirmation. Själv är jag inte konfirmerad och har lite svårt att se grejen med det. Hur många av de som konfirmerar sig gör det av religiösa skäl? Hur många gör det ens av traditionella skäl nu mer? Jag tror det handlar om nån slags vuxenrit. Att fira att man har blivit stor och så är det roligt med presenter. Jag tycker det är en utmärkt idé att ha en välkommen-in-i-vuxen-livet-fest och då kan man mycket väl ge presenter som flyttahemifrån-grejor och sånt men varför göra det i en guds namn som man ändå inte har någon relation till? Jag ville inte konfirmera mig av den enkla anledningen att det inte kändes rätt. Men istället för att ta mina funderingar som vettiga så hotade mina föräldrar med att jag i såna fall inte skulle få några presenter. Som om jag överhuvudtaget hade varit intresserad av att få presenter. Jag kan förstå att många barn är det men jag var det inte. Jag ville bara få göra saker på mitt sätt, det som kändes rätt för mig. Aldrig i livet att jag skulle konfirmerat mig för att få presenter.

1 kommentar:

Kim da Costa sa...

Jag konfirmerade mig nog mest på rutin. Det gav mig inte särskilt mycket. Har aldrig förstått att ungdomarna skulle göra det för att få presenter. Låter konstigt, tycker jag.