söndag, maj 13, 2007

Hopkok

Snart, snart har jag min bärbara dator. Hoppas jag. Annars är jag en ruinerad ickeägare till en dylik. Jag skulle vilja ta ett glas vin och nåt med choklad. Men om jag öppnar en flaska vin nu så blir det lite konstigt. Och nån choklad har jag inte. Inte ens lite kakao. I morgon ska jag till barnmorskan. Jag är inte med barn. Vi har en film som jag skulle vilja se men klockan är för mycket. Kanske ett avsnitt av Ally Mc Beal istället? Men nåt gott? Jag vill ha. Sugen som bara den. Kanske beror på falukorven. Korv är ju som jag förut har berättat inte min favoritmat men i dag skulle jag laga till nåt snabbt och enkelt eftersom F och Lilla O var här och byggde lådbil. Det skulle bli en snabbmiddag så de kunde gå ut och bygga igen, pojkarna. Erk såg mycket lycklig ut när han såg att jag hade tagit fram falukorv. Åh, tack vad du är snäll som ger mig korv, sa han. Ja, svarade jag, du brukar ju ge mig korv så jag ger bara tillbaks. Nä men nu är jag ju så där igen. Hur ska jag någonsin kunna visa min blogg för sedesamma människor?

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Sedesamma människor hör inte hemma här. :)

Jag minns att jag tyckte stekt falukorv var mums när jag barn. Det var länge sedan.

Hoppas du fick något gott i dig som avslutning på kvällen.
Får tolkas hur man nu önskar.

Linda sa...

Köper du en fiiiiin ibook?
Ska du äntligen bli en mac-användare? Välkommen in i gemenskapen isåfall.

Nisse sa...

Kim... jag fick inte i mig nåt gott alls, jag somnade i soffan :0)

Nä Linda, det blev ingen mac. Beroende på pris och program och kompabilitet.