tisdag, maj 15, 2007

Ja se bilar

Bilar är konstiga saker. Vi har sex stycken och ändå kan det vara svårt att hitta någon som funkar. I morse åkte jag iväg till stan som jag brukar. Jag hade kommit halvvägs när bilen började krångla. Radion slutade fungera och alla mätarna med och bilen började sacka. Jag ringde till Erk som sa att jag absolut inte fick stanna utan skulle vända och köra hem igen. Det var nåt med laddningen.
- Om du stannar så får du inte igång den igen, sa han.
Problemet var bara att de andra bilarna hemma inte fungerar som de ska. En har dåliga bromsar. En annan har motorn urplockad. En tredje är överhuvudtaget inte körbar. Knappt den fjärde heller. Återstod en, med dåligt batteri och vinterdäck. Jag körde i alla fall hemåt och kom nästan hem. Två kilometer kvar, då dog bilen. Som tur var så var det nästan hemma hos svärmor och svärfar så jag gick dit och frågade lite försynt om svärfar kunde tänka sig att skjutsa hem mig och hjälpa mig startkabla igång den andra bilen. Det kunde han. Men hade jag kommit en liten stund senare så hade han inte varit hemma.

Det gick i alla fall bra och jag kom iväg till skolan, faktiskt inte mer än tjugo minuter försenad.

Linda hade några guidningar i dag så jag satt en stund på konstmuséet och skrev på vår rapport medan hon jobbade. Det var en mycket trevlig miljö. Avslappnande med trevlig musik i bakgrunden och ett härligt ljus. Så ska jag nog passa på och jobba fler gånger. Förhoppningsvis har jag ju min bärbara nästa vecka. Åhå, vad spännande.

3 kommentarer:

Linda sa...

Ja det är mysigt på museet. Härligt ljus när det är sol ute.
Jag är helt slut. Undrar vad som tömde mig så på all kraft? Kanske min dröm jag hade inatt eller hur hehe...

Anonym sa...

Fast med den kan man ju undra vem som tömde sig... :0)

Du och dina drömmar... vem ska det bli härnäst?

:0)

Kim da Costa sa...

Vi väntar på att din bärbara ska anlända eftersom den figurerat flitigt i dina inlägg den senaste tiden.
Bildbevis och allt vill vi se!