onsdag, maj 16, 2007

Love is in the air

Jag är lite småfull. Firar med en flaska vin att vi har skrivit klart exjobbsrapporten. Säkert kommer vi att få ändra saker och det är en del kvar men det är så himla skönt att ha kommit upp ett steg i alla fall.

Jag blev glad i dag för Linda gav mig en fin komplimang. Hon sa:
- Det är som julafton att göra exjobb med dig, man får små klappar hela tiden.
Det är nog bland det finaste nån sagt till mig.

Vi har ätit tacos och haft ett mycket givande samtal. Vi har pratat om religion, homosexualitet, kärlek, jämlikhet, fördomar och förståelse och våra barn är så kloka och jag känner mig så stolt över att ha så fina barn och att jag har lyckats förmedla åtminstone en del av de saker som betyder väldigt mycket för mig. Nämligen det här med att vara öppen och jobba med sina fördomar. Och att alla människor är lika mycket värda.

Jag är full och då blir jag sentimental och känslig. Men tack, vem jag nu ska tacka, för att jag har förståndet i behåll och för att jag har denna möjlighet att få uppfostra två människor till underbara varelser.

Jag säger som Mian; all kärlek är bra kärlek.

4 kommentarer:

Linda sa...

Hihi jag har precis myst i sängen med Gurr. Han fick mig att gapskratta åt felsägningar så det kändes ända ner i tårna. Först sa jag "diskuterbart" fast det heter ju diskutabelt. Sen sa han "kolokatastrof" haha. Ja du vet nog vad han menade.
P.s jag är också lite påverkad.

Kim da Costa sa...

Gratulerar till "ett steg upp".
Och fina barn! :)
Det är härligt att bli lite sentimental efter några glas. Kör hårt.

Nisse sa...

Linda - Det är helt kolotroligt vad lite vin kan göra för mysfaktorn :0)

Tack Kim!

Linda sa...

"Kolotroligt" hahahaha
Jag har skickat mejl i panik till dig. Den där jävla artikeln går banne mig inte att få till. Jag blir galen.
P.s kolla in min Lisen på min blogg hihi