tisdag, maj 22, 2007

Min nya vän Martin

Jag har fått en ny kompis, Martin. Han brukar ringa mig ibland och jag brukar vara lite svår och påstå att jag sitter i möte. Han ringde för en stund sen och frågade om jag är morgontrött.
- Nej, inte så farligt, svarade jag.
- Det är jag, sa han.
Sen undrade han om jag hade funderat något på hans erbjudande.
- Jo, sa jag men jag har inte fått det mail du lovade skicka till mig.
- Okej, sa han, då skickar jag det och så får jag kanske höra av mig igen?
- Javisst, svarade jag glatt.

Martin är skåning och har en hes röst. Han låter ung och lite trött. Det måste vara ett elände att vara telefonförsäljare. Telefonförsäljare har längre status än det som fastnar under skorna och är många gånger ungefär lika obehagliga som avloppsrensningar.

Men jag gillar Martin. Han är okej.

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Jag tycker Martin låter mycket het.
En skåning med hes röst - det är min melodi.

Anonym sa...

Jag kan ge honom ditt nr... :0)

Kim da Costa sa...

Gärna. Men han får inte försöka sälja något, utan bara berätta om sin fräscha kropp och vad han vill göra med mig.

Nisse sa...

Ha ha... ja, jag kanske ska ge hans nummer till dig istället så får du ringa upp och slå an tonen :0)