fredag, maj 04, 2007

Lugn och ro

Vi sa hej då till valparna igår. Jag satte mig på marken och alla valparna kom och trängdes och lade sig i min famn och bet i mina skor. Mycket mysigt. Sen tog vi en roddtur på sjön barnen och jag. Jag vill också ha en båt. Då ska jag ro ut mitt på sjön och lägga mig i båten med en kudde under huvudet. Sen ska jag ligga där och guppa och titta upp i himlen och filosofera.

Precis nedanför oss övergår sjön i en å. Det är mycket vass så när man är ute på sjön så ser man inte så lätt var ån går om man inte vet det. Boll satt och tänkte på annat och märkte inte att jag rodde in mot ån. När hon upptäckte det såg hon sig förvånat omkring och sa:
-Nämen, vad är det här för en liten gång?
Will och jag skrattade och Will såg kärleksfullt på henne.
- Jag tror nog att hon är min bästa lillasyster i alla fall, sa han.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

*Snyft*
Det var fint.
Att ro ut på sjön och lägga sig ner låter som en bra aktivitet.

Nisse sa...

Ro för själen... på fler än ett sätt :0)