onsdag, maj 30, 2007

Trött som en räv

Trött är bara förnamnet på vad jag är nu. Vi lämnade i exjobbet i dag och fick ut de jobb vi ska opponera på. Vi fixade också till bildspel för redovisningen som är på tisdag. Naturligtvis krånglade det en aning. Jag började också en kurs idag som handlar om att komma igång med affärsidéer och på vägen hem ringde en kund och ville att jag skulle komma över och fotografera och fixa lite saker. Så jag hämtade barnen, skyndade mig hem för att fixa mat och material jag skulle ha med mig. Slängde i mig två pannkakor innan jag åkte i väg. När jag kom hem igen började jag läsa opponentrapporten och nu har jag nattat barnen. Nu vill jag inte mer. Bara tanken på att jag ska gå på kursen i morgon och läsa rapporter och jobba gör mig trött. Det har varit en intensiv tid och nu när allt är inlämnat så gick luften ur mig.

Jag har i alla fall flera naturupplevelser att rapportera. I morse såg jag två harar, ett rådjur och en hackspett. På eftermiddagen såg jag ytterligare en hare och nu ikväll såg jag samma räv två gånger. Jag lyckades fotografera den andra gången. Lite suddiga bilder men jag lägger in dem i morgon.

4 kommentarer:

Linda sa...

Ok nu ska ju inte jag säga åt did vad du ska göra men den därkursen...är den så viktig? Du var inte så imponerad igår. Du kan ju gå dit idag och om det känns likadant som igår så strunta i den. Sitt hemma och läs rapporterna i lugn och ro och försök slappna av.

Anonym sa...

Nä jag funderar på att hoppa över den. Ska titta in i dag och se om det ger nåt annars skiter jag i den.

Sannan sa...

jag tycker i alla fall att ni båda är superduktiga och framförallt att ni förtjänar all lugn och ro ni kan få nu! Så får ni det lugnt en stund tänk inte "jag ska bara..." vicka på tårna o blunda..
Kram

Anonym sa...

Tack Sanna!

Jag ska vicka på tårna och blunda... det låter som en mycket bra uppgift :0)