tisdag, maj 29, 2007

Tisdag

Jaha, nu ligger jag och Barbara här igen. Det är trevligt att ha en vän med sig i sängen. Jag brukar ju ha min käre vän och älskling Erk med mig i sängen allt som oftast så jag lider ju inte brist på sängvänner. Men ändå.

Vad har hänt i dag då? Förutom exjobb så har jag bakat bröd. Det händer inte ofta. Will hade en kompis här och Boll hade tråkigt. Det brukar hon ha när det är folk här. Antagligen för att hon då påminns om att hon själv inte har någon kompis hos sig. Men hon hjälpte mig att baka. Konstigt nog så vill hon hjälpa till med att knåda och röra och hälla och pensla men inte plocka undan.

Erk och jag satt framför tv´n en stund nu i kväll och pratade. Det var trevligt. Vi tittade inte på tv´n men den var på i bakgrunden. Samtalet var ett sånt där "lösa världsproblemen prat", såna gillar jag. Och jag slog mig lös på lite vin mitt i veckan. Kändes som jag behövde det efter allt exjobbande.

Idag har jag också lärt mig om mineralernas betydelse för vår hälsa. Och så har jag pratat med Annika. Annika är min goda vän som jag har mycket gemensamt med. Vi förstår varandra och det är så skönt att kunna ringa henne och bara prata av sig. Tyvärr har vi inte haft så mycket kontakt som vi brukade det senaste året. Förut ringde vi varandra i stort sett varje dag.

Jaha ja och så var det naturen. Inte mycket natur för min del i dag. Visserligen var jag ute en sväng och jag lever ju mitt i naturen men inget särskilt naturigt har hänt. Men istället kan jag berätta att jag fick ett samtal om en person i brandgula gummistövlar som var eftersökt av polisen och troddes befinna sig i vårt område. Och så var min svåger i kohagen och sågade ner träd nästan precis utanför mitt fönster. Och klockan 17 ringde det på dörren och där stod en pappa till en tjej i Bolls klass. Han skulle hämta sin dotter. Men hon var ju inte hos oss. Vi såg nog likna snopna ut båda två.

Så kan det vara.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Nu har du lärt dig något nytt igen!
:)
Hade dock så där på rak arm inte tippat på mineraler.

Anonym sa...

Det är kul att lära sig nya saker. Finns mycket spännande där ute :0)