torsdag, maj 03, 2007

Exjobbsstress

Jag drömmer mardrömmar om exjobbet. Flera nätter i rad har jag drömt jobbigt. Jag ligger i ett halvvaket tillstånd och ältar saker och vaknar sedan med en olustig känsla. Jag känner mig instabil och förvirrad men är mycket glad att jag har Linda. För emellanåt när allt känns extra trassligt så kommer hon med något förlösande och då känns det bra en stund. Tills jag går och lägger mig och drömmer igen och vaknar med nya problem som ett trassligt kasettband i huvudet.

Just nu känner jag mig inte kapabel till någonting. I kväll ska jag dessutom på jobbmöte och då måste jag diskutera pris. Att ta betalt är inte min grej. Vad tar man egentligen betalt för en hemsida? Kim?

Jag såg några husannonser i tidningen i dag som fick mig att längta. Inte härifrån. Jag vill bo här. Men det såg så fridfullt och trevligt ut. Husen var från 1700-talet, på landet och kostade multum. Tänk om jag var så rik så jag kunde köpa ett sånt hus och bo där och inte behöva göra exjobb eller ta betalt utan bara kunna leva rikekvinnsliv. Dricka mitt vin och ströva på ägorna. Vissla på hundarna och sedan sätta mig i bersån med en bok.

Lika bra att sluta drömma och ta mig i kragen istället. Om jag nu hade någon krage på mig. Kanske det som är felet. Om jag sätter på mig en krage och tar mig i den så ordnar sig nog allt.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Det är SÅ jobbigt. Jag har just nu ett kontinuerligt uppdrag men skulle jag göra "ett jobb" rakt upp och ner skulle jag nog googla lite och kolla vad andra tar för ett likvärdigt arbete.

Kim da Costa sa...

Du är lite frånvarande, hjärtat. Är du ledsen eller "bara" stressad?

Nisse sa...

Jag är mest stressad. Du är go du som bryr dig om.

Jag har kollat lite vad andra tar men det är ganska olika. Och jag har ju inte världens bästa självförtroende när det handlar om att ta betalt. Men det gick bra ändå :0)

kram