söndag, maj 06, 2007

Trädgårdsarbete

Trots den naggande exjobbsstressen så tog jag mig en stund med trädgårdsarbete. Jag är ingen sån där grönfingrad människa men det är rätt skönt att riva i gräs och gamla pinnar och gräva i jorden nu och då. Kratta lite och plocka undan sånt som har legat och skräpat under vinterns snötäcke.

Hela familjen hjälptes åt. Jag är mycket bra på att bara göra det jag vill och kommendera de andra att fixa resten. Jag gör det dessutom på ett snyggt sätt så de inte märker det, hoppas jag.

Vi cyklad bort till de återstående fyra valparna en stund innan maten. Maten bestod av rester och vår gourmatiske son klagade över att vi hade lagat till oxfilé när han var borta. Nästa gång får ni göra det när jag är hemma, sa han bestämt.

Jag sitter här med en katt framför mig. Han sover med tassen på tangetbordet och huvudet på tassen. Med nosen bara en liten bit från mina skrivande fingrar. Nu lyfte han på huvudet. Lite irriterande är det nog. Men han kurrar för fullt. Det är skööönt att vara nära matte när man har varit ute i solen hela dagen.

Jag fick lust att baka knäckebröd i dag. Och så fick jag lust att odla kaktusar. Men det var bara såna där tillfälliga infall. Jag motade raskt bort dem.

Jag hade visst lite vin kvar. Ska dricka det till bokläsningen. Rune Pettersson gubevars. Inte illa det inte.

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Sonen verkar lika bestämd som mor hans. :)

Jag visste inte ens att man kan baka knäckebröd. Men vid närmare eftertanke är det ju klart att man borde kunna göra det också!

Anonym sa...

Det kanske han gör, men envisheten har han ärvt från sin far, så det så... :0)

Jo vanligtvis så bakar man knäckebröd... :0)

Anonym sa...

är... ska det naturligtvis vara

Linda sa...

Ja Rune är en riktig kioskvältare haha.