söndag, maj 20, 2007

I afton dans

Kvällar är mycket trevliga saker. Jag skulle vilja ha mer tid att njuta av just kvällar. Speciellt då vår och sommarkvällar. Jag har inte någon riktigt bra planering på mitt liv just nu, dyngnen bara faller på och timmarna är kortare än vanligt.

Det är så tröttsamt att behöva upprepa sig. Hur ska man göra för att slippa? När det man vill ha sagt, behöver få sagt och gjort något åt, liksom faller bredvid hela tiden. Hur gör man då? Jag vet inget annat sätt än att upprepa. När mitt mått är rågat och min fantasi tryter då hamnar vi i något vi inte vill hamna i. Då ger jag upp eller blir förbannad och inget av dem är bra. Snälla, ta ditt ansvar nu innan det är för sent.

Jag vill inte vara arg eller ledsen. Jag vill vara glad. Egentligen är jag glad. Jag var i alla fall glad förut. Det är tyst här. I morgon kanske jag får min bärbara. Då blir jag glad.

Är det bara jag som måste skriva in word verification två gånger varje gång?

6 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Word veri? När du skriver inlägg? Tror de att din blogg är en så kallad spamblogg? Det hände mig en gång.
Eller menar du när du kommenterar?

Jag hoppas det blir lugn och ro för dig där hemma. Och långa sommarkvällar.

Linda sa...

Ja jag får göra det två gånger. Det är jätteirriterande

Nisse sa...

Kim - när jag skriver inlägg så måste jag verifiera. Kanske är nån inställning.

Tack, jag hoppas också på det.

Linda - kan man ta bort wv?

Linda sa...

Eh?

Nisse sa...

Word verification... så man slipper skriva i det varje gång man gör ett inlägg...?

Kim da Costa sa...

Nisse - Det står säkert något i en ruta om att de tror att du har en spamblogg. Jag mailade dem har jag för mig, så tog de bort word veri.