måndag, maj 28, 2007

Sänglekar

Vi ligger redan i sängen Barbara och jag. Jag är lite trött men leka en stund innan man somnar är ju kul. I morgon är det sista fixelifixet med exjobbsgrejorna innan inlämningen på onsdag förmiddag. Jimmy the man var såå nöjd och glad för det vi gjort hittills. Vi har haft tur med både handledare och uppdragsgivare på exjobbet. Det är sannerligen något att tacka gudarna för. Exjobb är ju inte precis något man gör för själsron.

Nyss kom en liten figur tassande för att han inte kunde sova. Magen var orolig och tankarna for runt. Så vi pratade en stund tills det kändes bättre. Åh så jag känner igen mig själv i honom. Lilla stackare, ska han bli lika bergochdalbanekänslig som jag? Men det känns i alla fall bra att förstå honom.

Och Boll vaknade och sa att hon drömmer mardrömmar. Men Will gick förbi och klappade sin lillasyster på kinden innan han gick och lade sig i sin säng igen.
- Tänk på Orwinger, sa han, då somnar du bra sen.

3 kommentarer:

Linda sa...

Vad rar Will låter mot sin syster.
Vem är Orwinger? Låter som en blandning mellan en figur i Sagan om ringen och krokodiljägaren stewe erwin..

Nisse sa...

Jag vet inte riktigt men det är en blandning mellan fågel och nåt mer och man springer runt och skriker när man leker det :0)

Kim da Costa sa...

Många är de som skulle vilja se dig och Barbara leka loss.

Min förra dator hette Ines. Den nyare har jag inte döpt.
Rut kanske. Ja, Rut är bra.