onsdag, maj 23, 2007

Tema?

Min ledig dag har bestått av jobb. Men inte bara så jag ska inte klaga. Jag tog sovmorgon och så har barnen och jag varit på café och jag har även hunnit med en stund i solen. Dessutom har jag läst ut Penelopiaden som är denna månads bokklubbsbok.

Min efterlängtade Bärbara har inte kommit än. Den ska tydligen befinna sig hos fraktföretaget och borde dyka upp i slutet av veckan. Jag tycker det är väldigt trevligt att man kan följa det man har beställt på nätet och se när, var och hur det befinner sig. Men det är inte alltid det fungerar så bra som det borde. Uppdateringen är inte exemplarisk. Vilket gör mig lite nervös. Tänk om kära Bärabara har försvunnit på vägen? Kanske i Nyköping.

Jag har tänkt tanken att det skulle vara lite kul att ha något återkommande tema som så många har. Dagens citat eller uppfinning eller låt eller känsla eller färg eller... ja något. Men jag lyssnar mest på radio i dessa studerandedagar och på radio spelas ofta samma uttjatade låtar. Och känslorna skulle ta slut efter en vecka när jag har varit glad, arg, ledsen, lagom, sur, irriterad, lycklig, kåt... oj det var åtta. Nåja i dessa studerandedagar har jag inte tid att vara kåt. Citat då? Nja, då skulle jag ju behöva läsa mer eller träffa mer folk eller se mer på tv. Uppfinning... nä i dessa studerandedagar räcker inte hjärnan till. Men kanske skulle jag kunna ha dagens ord eller dagens grej. Eller dagens dumma eller bästa. Dagens mat? Dryck? Frukost? Önskning. Fantasi. Dröm... ja, dröm skulle kunna vara kul. Behöver ju inte vara en varje dag. Äh jag får fundera lite mer på det där.

3 kommentarer:

Linda sa...

När du skrev "bärabara" så kom jag på ett namn till din dator. Bärbara Barbara! Hihi jag måste alltid namnge saker, det är skittöntigt jag vet. Min bärbara heter Boel efterson det är en iBook.
Jag måste nog skaffa mig ett liv...

Nisse sa...

Underbara bärbara Barbara... om du vara ensam du bara svara ja! till underbara bärbara Barbara... :0)

Kim da Costa sa...

Fundera vidare du. Dagens färg kanske... ;)

Jag väntar också på din bärbara.